Les peces tradicionals

Un cop vist el procés tècnic de la terrissa, cal ara introduir-nos en els aspectes socials i culturals. La variada tipologia de peces sortides dels forns de Quart responia a les necessitats d'una societat per a la qual els atuells de terrissa eren imprescindible per a moltes activitats quotidianes. Darrere de cada tipus de peça hi havia una necessitat, una manera de viure i de fer les coses. No tota la terrissa de Quart era negra. Almenys des del segle XIX es fa també obra roja, o sigui, terrissa de color vermell, oxidada, per competir amb altres centres i cobrir noves necessitats. Per obtenir-la, simplement no cal tancar el forn al final de la cocció. Aquest àmbit ens parla de la terrissa i de la societat que la feia servir.

Submit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Horaris Museu

Dissabtes: de 10.00 a 14.00 hores i de 16.00 a 20.00 hores

Diumenges: de 10.00 a 14.00 hores

minimapa

Tel: (+34) 972469171

Plaça de la vila, 2
17242 Quart

ajuntament@quart.cat

[Mapa web] [Aviso legal]

Hi ha 7 convidats/des i cap membre en línia

Si no está de acuerdo cambie la configuración de su navegador.